Automatyzacja handlu
Z narzędziami Uspacy możesz w pełni zarządzać pracą działu sprzedaży i śledzić etapy wszystkich transakcji.
W obecnych czasach, kiedy ludzie mogą dokonywać zakupów nie wychodząc z łóżka i mają dostęp do produktów bez względu na swoje miejsce pobytu, zastanawiające jest, że niektóre firmy nadal nie widzą potrzeby bycia obecnymi w internecie. Nie posiadanie własnej strony internetowej ani kont w mediach społecznościowych może być zaskakujące.
Choć takich firm jest coraz mniej, nadal istnieje wiele przedsiębiorstw, które posiadają nie tylko jedną, ale wiele placówek handlowych i borykają się z pełnym chaosem w organizacji codziennych procesów. Wybierając pracę według nawyku, tracą one cenny czas i potencjalne zyski, ponieważ nie są w stanie skutecznie kontrolować działalności firmy na wszystkich poziomach. Jednakże, jeśli odważą się wprowadzić nowoczesne narzędzia do swojej działalności, mogą osiągnąć następujące korzyści.
Szybka obsługa zamówień
Konkurencja zawsze była i nadal jest głównym motorem poprawy pracy z potencjalnymi klientami. System CRM Uspacy umożliwia gromadzenie wszystkich zgłoszeń w jednym miejscu i ich natychmiastową obsługę. Jest to szczególnie istotne dla dużych sklepów internetowych, gdzie z powodu dużej ilości zamówień menedżerowie mogą przegapić telefon lub komentarz w mediach społecznościowych. Nie musisz się już tym martwić. Wystarczy zintegrować CRM z witryną lub dowolnym innym źródłem, a system nie pozwoli na utratę żadnego zgłoszenia.
Praca z bazą klientów
Dla każdego nowego zamówienia lub konsultacji, CRM automatycznie tworzy kartę klienta. W ten sposób tworzona jest baza klientów z kompletnymi informacjami o zgłoszeniach i historii zakupów. Ta baza danych pozwala nie tylko utrzymywać klientów na bieżąco, ale również grupować ich według etapów. Dzięki temu w przyszłości możesz wysyłać bardziej aktualne oferty, które będą zachęcać do zawarcia transakcji lub motywować klientów do kolejnych zakupów. Dodatkowo, analizując historię klienta, będziesz wiedzieć, na których z nich lepiej nie naciskać.
Monitorowanie pracy menedżerów
Od teraz można ocenić skuteczność pracy menedżerów nie tylko na podstawie ich słów i raportów. Każdej chwili można wejść w kartę konkretnego klienta i prześledzić całą drogę interakcji z nim od pierwszego zgłoszenia. Ponadto, dzięki temu, że można odsłuchać rozmowy telefoniczne oraz prześledzić korespondencję, jesteś w stanie zobaczyć, jak menedżerowie pracują z klientami, czy są w stanie przekształcić potencjalnych klientów w zamknięte transakcje z powodu np. niewłaściwego momentu na zakup, zbyt dużych kosztów lub braku finansów u klienta. Takie dane pomagają ocenić nie tylko skuteczność menedżera, ale również jego kompetencje oraz znajomość produktu. System pozwala również zobaczyć, czego dokładnie brakuje menedżerom do zawierania umów. Często problem może wynikać z braku podstawowych produktów, których klienci potrzebują lub ze zbyt długiego lub kosztownego procesu dostawy towarów. Wiedza ta pozwala doskonale zrozumieć, jakie elementy są kluczowe do osiągnięcia sukcesu i pomaga podjąć odpowiednie działania, aby zwiększyć efektywność pracy menedżerów i finalnie osiągnąć bardziej udane umowy.
Współpraca wszystkich działów
Jeśli firma korzysta z kilku różnych placówek handlowych lub posiada sieć sklepów, to korzystanie z CRM jest niezbędne. Taki niezawodny pomocnik pomaga zsynchronizować stan magazynowy między wszystkimi punktami sprzedaży. To minimalizuje zamieszanie, przyspiesza i poprawia obsługę klienta. Jednak aby prawdziwie zintegrować wszystkie działy, ważne jest również wykorzystanie narzędzi do pracy grupowej i utrzymania komunikacji. Wszystko to w ramach jednej przestrzeni cyfrowej dostarczanej przez Uspacy. Tutaj pracownicy mogą komunikować się i wymieniać informacjami w czatach, tworzyć grupy według działów i obszarów działalności, a także przypisywać sobie nawzajem zadania.
Wyznaczanie zadań
Przypisywanie zadań w ramach współpracy jest kluczowe dla efektywnego działania działu sprzedaży. Pozwala ono odpowiednio zorganizować proces pracy, dodatkowo motywować pracowników oraz pomaga im osiągnąć wyznaczone cele. Przypisane zadania umożliwiają określenie sekwencji działań i kroków potrzebnych do ich wykonania. Może to obejmować badanie potencjalnych klientów, przeprowadzanie prezentacji lub tworzenie planu sprzedaży. Na przykład, menedżer może przypisać zadanie sprzedaży 50 jednostek towaru w ciągu miesiąca lub określić konkretny cel i przypisać wykonawców. Dzięki przypisanym zadaniom można rozsądnie podzielić obowiązki między pracowników zgodnie z ich specjalizacją, a także priorytetyzować ich realizację. To pozwoli skutecznie wykorzystać zasoby zespołu i utrzymać produktywność na odpowiednim poziomie.
Wygodna komunikacja
Korzystanie z czatów pomaga w nawiązywaniu komunikacji między pracownikami. Ponadto, komunikacja w ramach jednej przestrzeni online oszczędza czas i pozwala skoncentrować się na wykonywaniu zadań, zamiast ciągle przełączać się między kontami różnych aplikacji. Dzięki czatom pracownicy mogą szybko wymieniać informacje, zadawać sobie pytania, otrzymywać porady lub wsparcie. Czaty grupowe natomiast pozwalają na wspólne pracowanie nad projektami, dzielenie się pomysłami, dyskusje na temat strategii i wspólne rozwiązywanie problemów, które pojawiają się podczas wykonywania zadań. Na przykład, zespół może założyć osobny czat, w którym uczestnicy zbierają i omawiają materiały do prezentacji sprzedażowej dla klienta. To znacznie ułatwia interakcję, zapewnia aktualność danych dla wszystkich uczestników i zwiększa zgranie zespołu.
Zarządzanie strategią marketingową
System CRM pomaga śledzić i analizować zachowanie użytkownika na stronie internetowej oraz śledzić jego interakcję z reklamą. Na podstawie tych informacji można stworzyć jasny profil klienta i dowiedzieć się o jego preferencjach. W przyszłości pomoże to opracować bardziej efektywne kampanie reklamowe, które zwiększą lojalność i jako rezultat - zwiększą sprzedaż. Dzięki spersonalizowanemu podejściu i indywidualnym korzystnym ofertom, które dotrą w odpowiednim momencie, łatwo można przekształcić zwykłego klienta w niezwykle zadowolonego stałego klienta.