zamknij

Banki

Branże:

Dla kogo?

Role

Branże

Banki

Przestrzeń online Uspacy pomaga skutecznie zarządzać relacjami z klientami , zmniejszać potencjalne ryzyko i poprawiać bezpieczeństwo.

industry-image

Branża bankowa zdecydowanie należy do tych sektorów, które wymagają natychmiastowej reakcji i najwyższej jakości interakcji z klientami. To właśnie bankom ludzie powierzają coś niezwykle cennego - swoje oszczędności i wynagrodzenia za pracę.

Dzięki nowoczesnym narzędziom możesz zautomatyzować procesy związane z usługami bankowymi, ustawiać ostrzeżenia i limity, analizować dane klientów oraz monitorować ich historię kredytową. To także umożliwia wczesne wykrywanie ewentualnych problemów z obsługą kredytów.

Będziesz w stanie podnieść poziom obsługi klienta, ocenić pracę menedżerów, monitorować pracę pracowników i ulepszyć komunikację w zespole.

A także śledzić skuteczność kampanii marketingowych i wprowadzać integracje partnerskie.

Uporządkowana baza klientów

Niezwykle istotnym elementem pracy z klientami jest posiadanie uporządkowanej bazy kontaktów. Dzięki systemowi CRM możesz gromadzić i przechowywać dane klientów w jednym miejscu. Obejmuje to informacje kontaktowe, historię interakcji z bankiem, informacje dotyczące otwierania i zamykania kont, wnioskowanie o kredyty, konta depozytowe czy zakup produktów bankowych. Przede wszystkim, klienci banku mogą być pewni, że ich dane są bezpieczne i chronione, ponieważ Uspacy spełnia wymogi ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), najbardziej rygorystycznego europejskiego prawa.

Baza klientów również pomaga menedżerom w natychmiastowej reakcji na zapytania, odnajdywaniu odpowiednich informacji dotyczących konkretnego klienta, świadczeniu szybkiej pomocy i oferowaniu korzystnych propozycji.

Katalog usług

Przeglądając produkty bankowe, klient będzie miał wystarczająco dużo czasu, aby dokładnie rozważyć swoje opcje, a potem złożyć wniosek i skonsultować się z menedżerem, aby spokojnie omówić wszystkie za i przeciw.

Dzięki możliwości integracji, możesz zsynchronizować system CRM z Twoją stroną internetową. Będziesz w stanie regularnie aktualizować stronę, śledzić zachowanie klientów i dowiedzieć się, jakimi usługami są zainteresowani. Z kolei klienci łatwo znajdą informacje dotyczące otwarcia konta, wymaganych dokumentów do złożenia wniosku o kredyt, dostępnych rodzajów kredytów, stawek procentowych oraz warunków spłaty zadłużeń.

Baza usług bankowych umożliwia menedżerom banku śledzenie popularności produktów, ocenę skuteczności promocji usług i dostosowywanie strategii sprzedaży.

Zarządzanie leadami i sprzedażą

W celu zapewnienia wysokiego poziomu sprzedaży, banki powinny nie tylko utrzymywać komunikację z obecnymi klientami i budować z nimi długoterminowe relacje, ale także przyciągać nowych klientów.

System CRM pomaga zbierać i analizować informacje na temat wszystkich potencjalnych klientów w jednym miejscu oraz segmentować kontakty według różnych kryteriów, takich jak osoby fizyczne, firmy lub korporacyjni klienci.

Ustawiaj poziomy dostępu dla menedżerów, aby mieli możliwość przeglądania informacji dotyczących tylko tych klientów, którzy są im przypisani, lub dostępu do wszystkich danych bez żadnych ograniczeń. Monitoruj wszystkie etapy interakcji menedżerów z potencjalnymi i obecnymi klientami oraz analizuj przyczyny niepowodzeń w zawieraniu umów i osiąganiu lepszych wskaźników konwersji.

Monitorowanie pracy pracowników

Duża kadra pracowników banku wymaga również wzmożonego stałego monitorowania ich pracy. Jak inaczej utrzymać porządek w codziennych procesach i zapewnić wysoki poziom sprzedaży i obsługi klienta? Uspacy pomaga zintegrować zespół w jednym środowisku, ponieważ w ramach jednego okna otrzymujesz czaty do komunikacji, nowoczesne narzędzia do współpracy, możliwość planowania harmonogramu pracy i spotkań, ustalania zadań, przechowywania i wymiany dokumentów, wszystko z prostego w obsłudze telefonu komórkowego.

System umożliwia również generowanie raportów, które pomagają analizować efektywność poszczególnych pracowników i identyfikować czynniki wpływające na wydajność całego zespołu.

Komunikacja wewnątrz zespołu

Znaczącą rolę w nawiązywaniu komunikacji w zespole odgrywają czaty. Mogą być one wykorzystane do uzyskania dodatkowych informacji o kliencie, wyjaśnienia szczegółów transakcji, szybkiej wymiany informacji lub skonsultowania się z bardziej kompetentnym kolegą w określonych kwestiach.

16. Tworzenie grupowych czatów pozwala pracownikom banku pracować nad wspólnymi zadaniami. Dzięki temu uczestnicy mogą dzielić się pomysłami, podejmować decyzje i natychmiast przesyłać sobie pliki. Wykorzystanie czatów sprzyja poprawie interakcji i zapewnia wysoką jakość pracy.

Wyznaczanie zadań

Zadania pomagają pracownikom bankowym zorganizować pracę i kontrolować postawione cele. Mogą to być plany dotyczące otwarcia nowych kont bankowych lub sprzedaży polis ubezpieczeniowych.

Pracownicy odpowiedzialni za obsługę klientów mogą otrzymywać zadania polegające na poprawie i rozwijaniu relacji z nimi. Na przykład, prośby o informację zwrotną po świadczeniu usług lub udzielanie szczegółowych porad dotyczących korzystania z usług bankowych. Działa to na rzecz wzmacniania więzi z klientami i zwiększania ich lojalności.

Dodatkowo, pracownicy banku mogą stawiać sobie nawzajem zadania dotyczące badania rynku lub monitorowania konkurencji. Takie działania będą szczególnie pomocne podczas opracowywania nowych produktów bankowych.

Organizacja pracy centrum obsługi klienta

Centrum obsługi klienta jest jednym z najważniejszych działów w banku. Jego pracownicy utrzymują bezpośredni kontakt z klientami i zajmują się rozwiązywaniem problematycznych sytuacji, z którymi się zwracają. Ponadto, dzięki otwartemu API, system CRM online może być zintegrowany z dowolnym kanałem komunikacji. Pozwala to na obsługę większej ilości zgłoszeń i zapewnienie klientom najdogodniejszego sposobu komunikacji.

Korzystaj z mediów społecznościowych, komunikatorów, poczty elektronicznej lub wysyłek SMS. Podłącz telefonię, aby analizować rozmowy telefoniczne pracowników z klientami i zrozumieć, ile czasu poświęcają, jak szybko obsługują przychodzące połączenia i jak bardzo są zmotywowani, aby faktycznie pomagać i zapewniać wysokiej jakości obsługę.

Personalizowane działania marketingowe

Wykorzystanie systemu CRM umożliwia oferowanie klientom spersonalizowanych rozwiązań i korzystnych ofert opartych na ich danych osobowych, preferencjach, historii interakcji z bankiem i innych parametrach. System pozwala na segmentację odbiorców. To pomaga opracowywać i uruchamiać bardziej trafne działania marketingowe skierowane do konkretnych grup potencjalnych klientów. Na przykład, korzystna oferta kredytowa dla par, które niedawno zawarły związek małżeński.

Ponadto, dział marketingu w Twoim banku może śledzić, które kampanie reklamowe przynoszą najwyższy poziom konwersji, a które w ogóle nie przynoszą rezultatów. Pomaga to w optymalizacji strategii marketingowych.