Sprzedaż sprzętu
Zarządzanie dużymi ilościami danych, poprawa zarządzania zapasami i planowanie dostaw - to możliwe dzięki Uspacy.
Firmy zajmujące się sprzedażą sprzętu stale napotykają różnorodne wyzwania. Jednym z głównych wyzwań jest zwiększenie sprzedaży poprzez budowanie długoterminowych relacji z klientami.
Sprzęt, z pewnością nie jest produktem natychmiastowych zakupów, dlatego tak ważne jest nawiązywanie relacji z potencjalnymi klientami. Jednak równie ważne jest skuteczne zarządzanie całą firmą. Wszystko to może zapewnić jedna cyfrowa platforma. Dzięki niej łatwo podniesiesz wskaźniki sprzedaży, będziesz w stanie kontrolować wszystkie wewnętrzne procesy, ułatwisz komunikację, zwiększysz wydajność i skuteczność pracy menadżerów.
Baza klientów
Tylko łącząc kontakty wszystkich klientów w jedną, ustrukturyzowaną bazę danych, można osiągnąć najlepsze wyniki sprzedażowe i zapobiec sytuacjom, w których menedżerowie zapisują informacje o klientach w swoich notatkach, a w przypadku zwolnień zabierają je ze sobą. Firma natomiast zostaje z niczym, marnując czas i zasoby na pracownika. System CRM zapewnia wygodny i niezawodny sposób przechowywania informacji o klientach, gdzie dla każdego wniosku tworzona jest osobna karta. Można w niej przechowywać dane o kupujących, ich dane kontaktowe, pytania dotyczące konsultacji i wycen, historię zakupów oraz interakcji z menedżerem, a także korespondencję, rozmowy telefoniczne a nawet zachowanie jej na stronie internetowej. Wszystkie te informacje pomagają lepiej zrozumieć klientów i ich potrzeby, co przekłada się na świadczenie lepszych konsultacji. W rezultacie wzrasta poziom zadowolenia i częstotliwość zakupów. Można również przeglądać dane we wszystkich kartach oraz sprawdzać, jak dokładnie menedżerowie je wypełniają. Dzięki poziomom dostępu można również sprawić, aby menedżerowie widzieli tylko swoich klientów. Ponadto dzięki dobrze zorganizowanej bazie danych można zidentyfikować najpopularniejsze produkty i zrozumieć, dlaczego nie udało się zadowolić klientów, którzy przeszli do konkurencji.
Lejek sprzedażowy
Jedną z kluczowych zalet systemu CRM jest możliwość dostosowania lejka sprzedażowego. Umożliwia firmom sprzedającym sprzęt zarządzanie obecnymi etapami sprzedaży i planowanie przyszłych. Dzięki lejkowi możesz zobaczyć całą podróż klienta od momentu złożenia wniosku, kiedy po prostu zapytał o produkt, aż do zamknięcia transakcji. Co więcej, system przechowuje informacje o każdym etapie i komentarze na jego temat. Pozwala to na wgląd w historię interakcji i zrozumienie przyczyn opóźnienia w podpisaniu umowy. Pomaga także podjęcie działań mających na celu naprawę sytuacji poprzez zmianę strategii marketingowej lub rozmowę z menedżerami, jeśli podobny trend zaobserwowano u więcej niż jednego klienta.
Monitorowanie pracy menedżerów
Poziom zainteresowania i popytu na Twój produkt nie zawsze zależy od jakości czy ceny. Ważnym czynnikiem jest jakość komunikacji między menedżerami a potencjalnymi nabywcami. Ich zdolność do przypominania o sobie w odpowiednim czasie, ale w dyskretny sposób, pomaga budować długoterminowe relacje z klientami. Dobrze, gdy menedżerowie są odpowiedzialni i zmotywowani, świetnie radzą sobie z pracą bez zbędnych przypomnień. Jeśli jednak tak nie jest, narzędzia przestrzeni online pomogą w kontroli ich pracy. Pomagają one kontrolować menedżerów i ustanawiać dla nich wskaźniki sukcesu. Można śledzić liczbę zawartych i niewykonanych umów, ile czasu poświęcają na komunikację z potencjalnymi klientami oraz jak szybko przetwarzają zgłoszenia przychodzące. Dane te pomogą zrozumieć, z jakimi trudnościami borykają się menedżerowie w swojej pracy, jak dobrze znają produkty, które sprzedają i co przeszkadza im w zamykaniu sprzedaży.
Zadania
Nawiązanie skutecznej i co najważniejsze wygodnej komunikacji w zespole, planowanie codziennych zadań i monitorowanie ich realizacji jest również możliwe w przestrzeni online. Ustalanie zadań indywidualnie dla każdego menedżera lub dla całego zespołu, dostosowywanie pracy pracowników i sprawdzanie, jak radzą sobie poszczególne działy. Takie planowanie nie tylko usprawnia przepływ pracy, ale także pomaga menedżerom nawigować ich działaniami, dotrzymywać terminów, rozdzielać obowiązki w ciągu dnia i nadawać im priorytety. Nagrywanie spotkań i rozmów z klientami pozwala racjonalnie zaplanować dzień pracy i zapewnić wysokiej jakości obsługę klienta, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Komunikacja w zespole
Korzystanie z czatów znacznie poprawia komunikację pomiędzy menadżerami sprzedaży sprzętu. Pozwalają dzielić się cennymi informacjami, omawiać klientów i sugerować nowe firmy, które mogą być zainteresowane zakupem sprzętu. Możesz nawet utworzyć oddzielny czat do dzielenia się pomysłami i doświadczeniami oraz oddzielny do ofert i pozyskiwania klientów. Na przykład, jeśli menedżer ma do czynienia ze złożoną prośbą klienta lub potrzebuje więcej informacji o produkcie, może poprosić o radę bardziej doświadczonych kolegów na czacie. Pomaga to menedżerom być na bieżąco z aktualnymi ofertami, promuje spójność i wzmacnia ducha zespołu.