zamknij

Firmy handlowo-usługowe

Branże:

Dla kogo?

Role

Branże

Firmy handlowo-usługowe

Umiejętność sprzedawania wszystkiego i zapewnienie doskonałej obsługi to szczyt góry lodowej, którego podstawą są trwałe relacje z klientami, wygodna komunikacja i zgrana praca zespołu, możliwe dzięki Uspacy.

industry-image

Dobre sprzedaże i doskonała obsługa to nierozłączne elementy. Spotykamy się przy witrynie, ale decyzję o zakupie podejmujemy na podstawie jakości obsługi. Dlatego tak ważne jest nie tylko sprzedawać produkt lub usługę, ale także uwieść klienta swoim biznesem.

W Uspacy znajduje się zestaw niezbędnych narzędzi. Dlatego firmy handlowo-usługowe na pewno znajdą możliwości dostosowane do swojej branży. Mogą zwiększyć sprzedaż, budować relacje z klientami, usprawnić komunikację wewnętrzną i zjednoczyć pracowników poprzez współpracę.

Jedna baza kontaktów

Aby prowadzić udane działania handlowe i przede wszystkim realizować powtórne sprzedaże produktów lub usług, ważne jest, aby nie tracić potencjalnych klientów i poświęcać wystarczająco uwagi obecnym. Przestrzeń online CRM Uspacy zajmuje się porządkowaniem bazy klientów.

Każdy telefon lub inny rodzaj interakcji jest zamieniany w kartotekę klienta, w której przechowywane są informacje na jego temat, preferencje, poprzednie zamówienia i inne punkty styku z Twoją firmą. Dzięki tym danym możesz segmentować klientów według różnych kryteriów, podzielić ich na grupy według geografii, wieku lub zainteresowań. A analizując je, zastosować bardziej spersonalizowane podejście podczas rozmów telefonicznych, korespondencji i formułowania ofert promocyjnych.

Operacyjne przetwarzanie zamówień

Klienci często potrzebują czegoś "już teraz". Niezależnie czy to zakup telefonu, butów czy rezerwacja dwuosobowego wycieczki. Pod wpływem emocji i specjalnego nastroju ludzie są gotowi oddać swoje pieniądze tym, którzy zaspokoją ich potrzeby natychmiast. Dlatego dla firm handlowo-usługowych tak ważne jest szybkie wykrywanie potrzeb klientów i szybka obsługa zleceń.

W tym miejscu przydaje się system CRM. System rejestruje każde zgłoszenie i przypisuje je pracownikom w zależności od ich umiejętności i obciążenia. To pozwala skrócić czas obsługi i wykonania zamówień, a także pomaga rozwiązywać problemy klientów bez zwłoki.

Zarządzanie zamówieniami i zapasami

Dzięki inteligentnemu systemowi jednej przestrzeni Uspacy, twoje towary handlowe są zawsze pod kontrolą. Masz dokładną wiedzę na temat ilości i rodzaju towarów na magazynie, kiedy trzeba złożyć nowe zamówienie, oraz które pozycje cieszą się największym zainteresowaniem klientów. Te informacje pomagają w planowaniu przyszłych zakupów zapasów i optymalizacji asortymentu. Co ważne, umożliwia to dostarczanie klientom aktualnych i natychmiastowych informacji na temat statusu zamówień lub dostępności potrzebnych pozycji.

Komunikacja z klientami

Więcej komunikacji z klientami oznacza wyższe wskaźniki sprzedaży. Dzięki wygodnym narzędziom CRM, menedżerowie tracą mniej czasu na rutynę, dzięki czemu mają więcej zasobów do budowania długoterminowych relacji z klientami. System pomaga także zautomatyzować większość procesów i zapewnia szersze możliwości komunikacji z klientami.

Na przykład klient potrzebuje konsultacji dotyczącej wyboru produktu lub usługi, a wszyscy operatorzy są zajęci. Wtedy zwraca się on do działu obsługi klienta za pośrednictwem systemu online. Specjaliści otrzymują zgłoszenie i udzielają wyczerpujących odpowiedzi, pomagając klientowi podjąć właściwą decyzję.

Taka interakcja znacząco poprawia obsługę klienta, pomaga nie stracić klienta i zapewnia spersonalizowane podejście. Ponadto pozwala ocenić efektywność wysiłków każdego menedżera.

Komunikacja w zespole

Korzystanie z jednego usługodawcy online zapewnia uporządkowaną i ukierunkowaną na wynik komunikację między wszystkimi pracownikami. Możesz utrzymywać kontakt za pomocą wiadomości osobistych i grupowych, łącząc się z kolegami w celu omówienia kwestii dotyczących wspólnych projektów, do których razem jesteście zaangażowani.

Możesz utworzyć oddzielną grupę dla konkretnego zadania i nawet uczynić ją prywatną. W ten sposób wszyscy uczestnicy tej grupy będą mieli dostęp do dyskusji, wymiany plików, odniesień i pomysłów oraz będą mogli wyrażać swoje zdanie i składać propozycje. Inni nie będą mieli pojęcia o istnieniu tej grupy. W razie potrzeby udostępnienia ważnych informacji wszystkim kolegom jednocześnie skorzystaj z Tablicy ogłoszeń, z jej wygodnymi funkcjami postów i komentarzy. Wszystko, jak w prawdziwej sieci społecznościowej, ale to tylko twoje.

Wspólna praca

Dzięki Uspacy współpraca nad zadaniami staje się bardziej zorganizowana i produktywna. Na przykład może to być zadanie o celu powiadomienia klientów o korzystnej dla nich ofercie promocyjnej w trybie telefonicznym. W zadaniu można przypisać wykonawców, współwykonawców oraz odpowiedzialnego. Określić priorytet i terminy, w jakie należy je wykonać. Każdy uczestnik zadania będzie mógł śledzić jego status, pozostawiać komentarze, omawiać szczegóły i konsultować się z kolegami.

Możesz tworzyć zadania i przydzielać je pracownikom w zależności od ich umiejętności i obciążenia. Wykorzystanie zadań w pracy zespołowej pozwala efektywnie wykorzystywać zasoby zespołu i utrzymywać ich produktywność na odpowiednim poziomie.

Współpraca między działami

Korzystanie z jednej przestrzeni online w codziennej pracy sprzyja zgranemu współdziałaniu różnych działów firm handlowo-usługowych. Pomaga to podnieść jakość obsługi, ogólny poziom satysfakcji klientów i w końcu sprzedaż.

Na przykład dział marketingu uruchamia nową kampanię reklamową. Aby lepiej zrozumieć potrzeby klientów, można zaangażować do dyskusji dział sprzedaży, korzystając z zadań i czatów grupowych. Pracownicy, którzy dobrze znają swoich klientów, ponieważ codziennie z nimi rozmawiają, mogą stworzyć dokładniejszy portret docelowej grupy odbiorców i uzupełnić komentarze cennymi propozycjami poprawy reklamy. Wynikiem takiej wspólnej pracy będzie udana kampania marketingowa przyciągająca nowych klientów.